Haväng

Första vårdagen

Posted in Hälsa, Väder by Jonas on 05 mars 2009

Jag är nyss hemkommen efter en promenad bort till apoteket i Skanstull. Alltså, ni som inte är sjuka och som bor i Stockholm, gå ut och ta en promenad i solen. Helt underbart skönt att lyssna till fågelkvitter och känna att vi går mot en ljusare framtid. Det är inte jättevarmt, men i solen är det gott. Lite för gott för mig som svettades bara av att gå till apoteket och tillbaka. På vägen hem gick jag ned i garaget för första gången sedan jag vinterparkerade vespan i november och den kickade igång utan att knorra. Jag funderade ett ögonblick på att ta ut henne på en kort tur, men kroppen pockade på en kopp te och viloläge. Men nu vet jag att hon mår bra och snart är vi ute på vägarna igen.

vespa1

Tagged with: , ,

Kommentera

