Haväng

Den gamla datorn

Posted in Media by Jonas on 07 mars 2009

Det är frustrerande att ha den gamla burken på lagning. Där finns många filer som jag saknar. Och inte minst mina program som t.ex. Photoshop. Sen finns ju alla mina dokument av mycket privat karaktär åtkomliga. Inget direkt hemligt dock, men ändå hade det känts bra att lösenordskydda vissa mappar eller konton. Men jag är glad att jag skaffade mig en extern hårddisk i höstas dit jag har säkerhetskopierat alla dokument, bilder, musik och filmer. Så skulle min gamla dator inte gå att rädda så förlorar jag ”bara” Photoshop och ett par videoredigerarprogram till ett värde av cirka 3000 spänn. Men tänk på det kära läsare; nästa gång en krasch sker kan det vara Du som drabbas. Förhoppningsvis har du då sparat allt på en extern hårddisk. Och då menar jag allt. Väl investerade pengar kan alla intyga som har upplevt en kraschad dator.

Tagged with: , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. anki/barbakvinna said, on 09 mars 2009 at 22:50

    kolla skylten…
    http://blogg.aftonbladet.se/29968/perma/1149015

    Ha det gott / ankipanki

  2. Jonas said, on 09 mars 2009 at 23:10

    Vackert namn på en vacker plats i Österlen. Och i bloggosfären. 😉


Kommentera

