Haväng

Visby

Posted in Allmänt by Jonas on 14 mars 2009

Jag ska till Visby ett dygn, kanske två i mitten av maj. Jag som aldrig varit i Visby; vad måste jag se? Jag ska dit på möte så jag hinner inte åka iväg på någon utflykt tyvärr utan får hålla mig i stadskärnan. Ser fram emot trippen och tips från er!

Tagged with: ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jillie Kaaret Jacobsson said, on 15 mars 2009 at 19:34

    Det beror helt och håller på vad du har för intressen. Vi har ett härligt fotogalleri som jag personligen tycker är värt ett besök. Men annars är det typiska ju att ta en promenad längs med ringmuren.

    Det finns ett jättehärlig fik i innerstan som heter Ett Rum För Resande Café, det är litet och mysigt och har världens förmodligen godaste saffranspannkaka (som är en gotländsk specialitet) som jag tycker du skall pröva. Killen som jobbar där är även väldans trevlig och man kan alltid ha sig en liten pratstund om upplevelser i livet eller helt enkelt allt mellan himmel och jord.

    Vad mer … hm, du måste nästan fota dig själv på ett av våra betongfår – men de står ÖVERALLT i stan så du får nog inga problem att hitta ett 😀

    Som sagt, lite svårt då jag inte riktigt vet vad det är för upplevelser du är ute efter.

    /Jillie (G-landsbo)

  2. Jonas said, on 15 mars 2009 at 19:41

    Stort tack för tipsen, Jillie! Jag ska absolut försöka hitta både till fotogalleriet och till fiket. För jag tycker om foto och tackar knappast nej till en saffranspannkaka efter en promenad runt muren. 😉

  3. Rättsråttan said, on 16 mars 2009 at 18:48

    Råttan har bara varit 1 gång i Visby, precis som du på ett möte. Vi fick däremot en rundtur i stan så hade jag varit du hade jag bokat en taxi för en liten sight-seeing! Otroligt fint och födde en längtan att åka tillbaka…


Kommentera

