Haväng

Dagbok 090317

Posted in Allmänt, Hälsa by Jonas on 17 mars 2009

Jag har så mycket att säga, men det får vänta. För två veckor sedan blev jag sjuk i nån förkylning. Sen var jag frisk i en vecka. Nu är jag sjuk igen i nån form av luftrörskatarr. Känner mig småfebrig, matt och har nästan tappat rösten. Jag låter som en tjäder som satt en nöt i halsen. Men jag jobbar och försöker hålla humöret uppe.

Igår ringde en vän och frågade om jag ville hänga på en singelkryssning med Cinderella i maj. Eh, vad känner jag för det? Jag har arbetat som fartygsvärd (ordningsvakt) ombord på Stena Line i tio år och lovade mig själv när jag slutade att aldrig åka som passagerare på en nöjesfärja. Det har jag hållit. Jag har heller aldrig sattt min fot på Liseberg sedan jag slutade som ordningsvakt där. Men jag har egentligen inget emot platserna som sådana. Tvärtom kan jag rekommendera både Stena Line och Liseberg. Men jag är aningen arbetsskadad fortfarande.

På vägen hem idag blev jag i alla fall av med återstoden av lönen, 4000 kronor. Jag slank in på en skoaffär då jag behövde nya lågskor och ett par nya walkingskor. Hittade ett par Ecco och ett par Reebook som satt fint. Summa två tusen kronor. Sen slank jag in hos min optiker då mina glasögon gick sönder i morse. Ett av glasen trillade bara ur i morse och föll i tio bitar. Summa tusen kronor. När jag nästan var hemma ringde datorfirman som kollat på min trasiga stationära dator. Den var lagad. En bytt fläkt gjorde susen. Summa tusen kronor.

Nu är datorn hemma, skorna står på hallgolvet och glasögonen är klara på torsdag. Själv sitter jag här febermatt, med ett par gamla glasögon från 80-talet, utan förmåga att prata och längtar efter våren och en frisk promenad på Söder i mina nya walkingskor. Någon singelkryssning med Cinderella finns inte i mitt sinne nu. Och så önskar jag Eva lycka till med att sluta röka. Kanske orkar hon hänga med på några sköna promenader i vår och sommar?!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frk F said, on 17 mars 2009 at 20:56

    Oj – med tanke på hals- och kraxtillstånd har du trots allt fått väldigt mycket gjort idag. Jag anar en viss glimt i din ögonvrå. Krya-på-dig-kram!

  2. evamojje said, on 17 mars 2009 at 23:06

    Men är du risig igen? Din stackare. Tack för uppmuntran ang rökningen. Tufft men ändå ok. Jag går gärna på powerwalks med dig Jonas🙂
    Krya på dig,
    Kram
    Eva, Mojje & Busan


Kommentera

