Haväng

Emma Jangestig

Posted in Media, Samhälle by Jonas on 22 mars 2009

Såg ikväll Kalla Fakta som visade hur Emma Jangestigs minne sakta kom tillbaka under tiden som polisen valde att isolera henne efter att hon skrivits ut från sjukhuset. Jag blev rejält tagen av att se programmet. Jag skulle vilja ge Emma en enormt varm och hjärtlig kram för hennes mod, styrka och kamp. Det är så skönt att se henne le och berätta om sin framtidstro trots det hemska som hon varit med om. Önskar henne all välgång i livet!

Tagged with: , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eva-Lena said, on 22 mars 2009 at 21:23

    Ja, det var starkt och hon har min beundran över att hon kan le efter det fruktansvärda hon varit med om, önskar henne allt ljus framöver…

  2. Jonas said, on 22 mars 2009 at 21:32

    Jag chattade med henne på Tv4 och det löd såhär;

    Jonas: Hur vill du att folk bemöter dig när de ser dig på stan? Du måste vara trött på alla som vill komma fram för att beklaga sorgen.

    Emma Jangestig: Det stärker mig att folk vågar visa sitt deltagande. När de träffar mig så räcker det att de ger mig en blick el kramar om mig om de själva känner att de vill. jag är öppen för alla sätt. De som byter sida för att de inte orkar ser jag inte ner på, utan tycker att det e viktigt att alla bearbeter detta på SITT sätt.


Kommentera

