Haväng

Det är snart över, pappa

Posted in Hälsa by Jonas on 31 mars 2009

Idag fick jag samtal från Katarinagården, där pappa ligger. Hans tillstånd har märkbart försämrats den senaste veckan och idag ringde de och meddelade att tillståndet ytterligare försämrats och ville att jag skulle komma per omgående. Min store starke far som varit otroligt vältränad ligger nu som en liten fågelunge och kippar efter luft. Han kramade svagt min hand när jag tog den och han log så fint när jag strök hans kind och hälsade från min syster. Det är troligtvis det sista leendet som jag fick från honom.  Ett kort men varmt leende. Tårarna har strömmat nedför kinderna, men jag vet att han i alla fall inte lider av smärta och det skänker viss tröst. Men det känns tungt nu. Mycket tungt. När ringer telefonen…

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rättsråttan said, on 31 mars 2009 at 18:38

    Jag tänker på dig!

  2. evamojje said, on 31 mars 2009 at 18:49

    Vi tänker på dig Jonas
    Kramar i massor
    Eva, Mojje & Busan

  3. Jonas said, on 31 mars 2009 at 19:03

    Tack för omtanken!


Kommentera

