Haväng

Djungeltarzan

Posted in Allmänt by Jonas on 02 april 2009

När jag var liten skojade ofta farsan om att han var djungeltarzan och slog sig för bröstet. Nu är jag inne i internetdjungeln, men någon Tarzan ser jag inte till. Vad händer efter döden? Vad ska man göra? Vad måste man göra? Och när ska man göra det? Jag har surfat runt hela dagen utan att hitta en sida som enkelt förklarar hur man ska gå tillväga. Men överallt hänvisas till blanketter hos Skatteverket och Kyrkogårdsförvaltningen. Blanketter som är krångligare än deklarationsblanketten. Och hur lätt är det att sätta sig in i alla juridiska termer när hjärnan fungerar lika bra som en tuss bomull? Varför ska det vara så svårt att hitta en portal som i enkla steg förklarar processen? Är det någon där ute som har något tips på en bra sida?


Lost in space

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rättsråttan said, on 02 april 2009 at 20:32

    Begravningsbyråerna har juridisk kompetens för allt det där, bouppteckning och arvsskifte. Kolla med någon av dem. Lycka till!

  2. Frk F said, on 02 april 2009 at 20:56

    Jag använde Fonus när mor och far gick bort. Mycket bra. fonus.se


Kommentera

