Haväng

Låt den rätte komma in- gäsp

Posted in Media by Jonas on 09 april 2009

Har hört så mycket om Låt den rätte komma in. Hyrde den ikväll och såg fram emot en höjdare, men jag satt mest och undrade när och vad i filmen som skulle vara så bra. Jag kunde lika gärna ha läst en Kalle Anka eller putsat koppargrytorna. Nej, jag tycker filmen var riktigt dålig. Ljudet var som vanligt svajjigt som i alla svenska filmer och handlingen kändes minst sagt konstruerad och krystad. Den var varken otäck eller nyskapande. Den kunde gott ha varit tillåten från elva år. Att säga att filmen ger ”kalla kårar” och att den är ett ”mästerverk” är bara ett tecken på att vi lever i ett intellektuellt kalhygge till land.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. evamojje said, on 10 april 2009 at 10:48

    Har faktiskt aldrig hört talas om den🙂

  2. Jjgjh Ugfjjk said, on 29 april 2009 at 10:03

    Så alla som tycker den är bra, proffs som amatörer, har fel, men DU har rätt…?

  3. Jonas said, on 29 april 2009 at 16:14

    Jag ger mitt omdöme. De ger sitt. Vem som har rätt och vem som har fel går inte att säga på ett rakt och enkelt sätt. Men den är inte nyskapande och tillförde inte filmkonsten ett förbenade dugg. Den är i mina ögon hypad, pga att vi inte presterar bättre filmer mer än vart femte år. Och nån j*a film måste ju kritikerna hylla för att inte somna.


Kommentera

