Haväng

Susan Boyle

Posted in Allmänt by Jonas on 12 april 2009

Jag kan försäkra att jag inte har långt till känslorna när jag ser något som berör. Som det här inslaget t.ex. ur Britain´s Got Talent. Det är som taget ur slutet på en amerikansk smörig film men i det här fallet är det ren verklighet. En outsider som räknats ut innan första tonen tagits, men som sen får publik och jury att häpna, tystna och också hylla. Jag erkänner att en tår trillade när jag såg inslaget. Jag älskar när till synes ”svaga” människor slår tillbaka med full kraft och visar sin rätta potential. Och det visar Susan Boyle. Inte snygg, inte slank, inte rik. T.o.m. okysst enligt media, men jäkligt duktig talang. Se hennes framträdande genom att klicka på bilden.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Flingsalt said, on 14 april 2009 at 19:40

    Ja, hujeda mig. Tårarna kom. Väldigt roligt att se hur juryn först är taskig(som alltid) och sedan knappt kan finna orden.

  2. Nettan said, on 17 april 2009 at 17:29

    Jaa, det var det vackraste jag hört någon gång! Vilken röst och vilken mysig personlighet! Mina tårar rann när jag hörde henne sjunga och håren reste sig över hela kroppen när hon sjöng de högsta tonerna. Tyvärr hade jag samma förutfattade mening som de i programmet innan hon började sjunga, åldersmässigt såg hon mycket äldre ut än sina 47 år och verkligen inte klädd i senaste modet. Men oj vad jag fick bita mig i tungan! Jag skäms och har nu dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig mer döma folk på förhand! Åh, vad jag önskar henne allt gott & all lycka framöver!

    /Nettan

  3. Rättsråttan said, on 19 april 2009 at 18:44

    Jo, jag grät jag med och gjorde ett återbesök hos Paul Potts som slog världen med häpnad på ett liknande sätt. Men Susan var häftigare för hon såg verkligen bedrövlig ut. Det var hon själv som sa att hon aldrig blivit kysst, i intervjun innan hon sjöng sa hon:”never been married, never been kissed”

  4. Inka Binka said said, on 20 april 2009 at 15:03

    Jo, jag håller med en röst som man verkligen kan njuta av och jag kommer osökt att tänka på den lilla fransyskan, Edit Piaff som fick vara röst till en snygg och attraktiv diva. Edit var oxå en person som inte skulle visas upp för hon var inte snygg.Vad lever vi i för värld egentligen?
    Jag har kollat på Susan flera gånger och tårarna rullar ner för mina kinder. Men ni ska få se hon är snart omgjord så hon ska passa in sanna mina ord.Och snart gift för hon håller på att skaffa sig ett kapital.

  5. Katarina said, on 22 april 2009 at 18:16

    Måtte inte media förstöra denna härliga människa. Hon är unik och vacker som hon är, på sitt eget sätt. Jag njöt i fulla drag av att höra hennes härliga stämma. Gud välsigne dig Susan Boyle.

  6. Nina said, on 27 april 2009 at 1:34

    Inka Binka.
    Eh…Edith Piaf, blev världsberömd (och är så än idag, trots att det är så många år sedan hon dog!) som sig själv!
    Trots att hon var liten och inte precis bildskön, hon kallades ”La Môme Piaf” (den lilla sparven) var hon_aldrig_någonsin ”röst till någon snygg och attraktiv diva”!

    Hon gjorde karriär som sig själv, trots den misstro hon först möttes av, just p.g.a sitt ”bristande utseende” och sin enormt fattiga bakgrund, och hade dessutom en obegripligt långvarig karriär, med tanke på missbruk, reumatism och alla skador från diverse bilolyckor.
    Men som sagt, hela tiden som sig själv och med sitt eget utseende.
    Det var med sin röst och sin utstrålning hon lade världen för sina fötter.

  7. Karma said, on 06 november 2013 at 0:24

    Jag tycker att Susan Boyle är otroligt vacker och charmig, snacka om att ha karisma. Fattar inte hur någon kan se något annat!


Kommentera

