Haväng

Euro nu

Posted in Samhälle by Jonas on 19 april 2009

Jag anser att vi ska byta svenska kronan mot Euro snarast. Enligt en undersökning som Rapport (SVT Play) låtit göra så håller de flesta med mig. Jag anser att kronan är för riskabel gentemot övriga valutor och dessutom anser jag att när vi är med i EU, så ska vi vara med fullt ut. Vidare underlättar det för företag och för alla som reser inom Europa. De som är emot ett valutaskifte är det av nationalromantiska skäl eller som en protest mot unionen. Vilket skälet nu är så är det bara ologiskt och dumt. Nej, jag hoppas att Sverige så snart det är möjligt går över till Euro. De länder som idag har Euro som valuta är:

  • Belgien
  • Cypern
  • Finland
  • Frankrike
  • Grekland
  • Irland
  • Italien
  • Luxemburg
  • Malta
  • Nederländerna
  • Portugal
  • Slovakien
  • Slovenien
  • Spanien
  • Tyskland 
  • Österrike
  • Tagged with: , , ,

    Kommentera

