Haväng

Provkört Piaggio MP3 250cc

Posted in Allmänt by Jonas on 20 april 2009

Idag tog jag vespan till Globen MC och hälsade på. Kolla in deras nya snygga hemsida. Jag var intresserad av att provköra en Piaggio MP3 400 cc, men tyvärr var den såld. Men jag tog en sväng med en ny 250 cc som är identisk förutom att det saknas 14 kusar under skalet. Men jag tror faktiskt att 250 cc skulle räcka för mig, då jag inte planerar att åka genom Europa på den. Den räcker gott att åka ut till havet med, till Värmdö och till syrran i Gnesta ibland. Det var relativt mycket trafik i eftermiddags när jag testade hojen, men på Enskedevägen fick jag möjlighet att testa farten lite och accelerationen räckte till för mina behov. Bilarna försvann snabbt bakom mig. På en motorväg, vilket jag ska testa senare i veckan, lär det inte finnas så värst mycket ge, men jag är inte ute efter ett fartmonster. 100-110 km/h är en behaglig fart. En ny 250 cc kostar runt 77 500 och en ny 400 cc kostar runt 93 500. Mycket pengar, visst. Men också mycket frihet och kul för själen. Hur det var att sen sätta sig på min Vespa 50 cc och knattra hem till Södermalm? Inga kommentarer…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Jag har velat fram och tillbaka om jag ska slå till och köpa en Piaggio Mp3. Jag testade en 250 cc för ett par veckor sedan och den kändes bra, men det är 400 cc som jag möjligtvis är […]

  2. […] Jag har velat fram och tillbaka om jag ska slå till och köpa en Piaggio Mp3. Jag testade en 250 cc i april och den kändes bra, men det är 400 cc som jag möjligtvis är intresserad av. Så den […]


Kommentera

