Haväng

Visby nästa

Posted in Allmänt by Jonas on 11 maj 2009

Imorgon flyger jag till Visby, rosornas ö. Det har jag sett fram emot av flera anledningar. Dels har jag, oförklarligt nog, inte satt min fot på Gotland tidigare. Dels ser jag fram emot att träffa kollegor som jag tidigare bara pratat med via telefon och mail. Jag landar vid femsnåret imorgon kväll och efter incheckning på Clarion Hotel Wisby ska jag ta en härlig promenad både innanför och utanför ringmuren. Sen hoppas jag hitta en bra restaurang som serverar riktigt färsk och god fisk. På onsdag är det möte från åtta på morgonen fram till lunch då jag flyger tillbaka till fastlandet. Men om alla gotlandskännare som jag pratat med har rätt så lär den här resan till Gotland inte vara min sista. Och jag tror dem. Jag tror att Gotland passar min personlighet som handen i handsken. Synd bara att ön inte ligger nio mil utanför västkusten istället. Där det riktiga havet finns.😉

Kommentera

