Haväng

Piaggio Mp3 400cc beställd nu

Posted in Allmänt by Jonas on 23 maj 2009

Idag var jag hos Globen MC och beställde min Piaggio Mp3 400 cc. Vespan lämnar jag i inbyte. Funderade ett tag på att behålla den för att ha den när jag bara kör i stan, men jag antar att den bara skulle få stå i garaget och samla damm. Jag hämtar maskinen på tisdag eller onsdag och ser fram emot en vecka med sol och många sköna mil bakom styret. Nu stannar det tyvärr inte med hojköpet utan jag måste ha lite mer skydd än vad jag behövde på vespan. En allvädersjacka + byxor, ett ryggskydd, en integralhjälm och ett par handskar måste inhandlas. Det blir således en shoppingvecka för mig. När allt är inköpt ska jag ta mig en sväng ned till Gnesta och hälsa på. 

Sen ska jag sätta mig med en pils nån kväll framöver och planera min sommarsemester. Självklart blir det en sväng ned till Göteborg, dock med tåg, tror jag. Men jag funderar också på att ta Mp3:an till Gotland. Hojen är förövrigt silverfärgad och är nu en av 30 000 (!) sålda Piaggio Mp3. Den har gjort succé på marknaden. Mycket för att den får framföras med B-körkort, men även för att den är innovativ med t.ex. 20% bättre bromsverkan än standardhojar samt att den är väldigt bekväm. Vidare har den bra med utrymme för att stuva undan hjälm och en mindre packning.  Jag är nu glad över att jag inte köpte 250 cc-modellen. 400 cc kan ta mig ännu längre bort och känns betydligt säkrare på större och snabbare vägar. Väl mött där ute och har du själv en Piaggio Mp3 och bor i Stockholmsområdet, så hör av dig. Tips och råd kan man inte få för mycket av.

Kommentera

