Haväng

Far Cry 2

Posted in Media by Jonas on 25 oktober 2008

Jag gillar att spela dataspel av hög kvalitet. Som GTA och Far Cry. Det kan gå långt mellan gångerna då jag spelar, men när det väl släpps ett sjysst spel så är jag fast i några veckor. Häromdagen släpptes Far Cry 2 som ska vara outstanding på många sätt, grafikmässigt och med ny teknik. Jag införskaffade det idag på vägen hem från jobbet. Jag är fortfarande genomsnuvig och hängig och tänkte att ett bra spel i helgen kunde passa bra. Väl hemma installerade jag spelet, men fick ett meddelande om att mitt grafikkort inte håller måttet. Jag testade ändå, men det gick knappt att spela. Slängde snabbt iväg ett mess till en av mina systersöner och frågade om råd. Fick svar omgående att jag måste köpa nytt grafikkort för cirka 1200 kronor. Det plus spelet som kostade nästan 500 blir 1700 spänn. Jag är inte snål, men vad tusan. Detta var inte vad jag tänkt mig. Kanske ska börja spela Fia med knuff istället. Eller lösa korsord.


Far Cry 2

Tagged with: , ,

Lämna en kommentar